In de 2 gebieden Jashpur en Raigarh ondersteunen wij projecten via Stichting Pater Vos en onze contactpersoon in India is Sudhir Bara.

Bestuur en Raad van Advies in de beginjaren van Stichting Pater Vos.

Informele bijeenkomst in Restaurant Nieuw Schaijk

Voor Stichting Pater Vos, film is gemaakt door Landerd TV.

film van de reis in 2012 van Jeanne en Nico Brands,

Tiny Vos en Coby Lange naar India

Pater Martien Vos werd op 27 december 1907 geboren in Schaijk. Na het volgen van een opleiding tot Jezuïet in België, vertrok hij in december 1932 naar India. Hij deed jarenlang pastoraal werk en spande zich in op het gebied van onderwijs en welzijn in het bisdom Raigarh in centraal India. Na zijn priesterwijding is hij na ruim 30 jaar voor de eerste keer in 1963 in Schaijk op bezoek geweest. Hier heeft hij toen onder grote belangstelling zijn eerst H. Mis opgedragen.Vanaf toen nog , Hongersteeg vertok de stoet naar de kerk.Helaas mocht toen van de pastoor niet in de kerk gefilmd worden , Dokter Langendijk legde wel met de camera het vertrek en aankomst bij de kerk vast. In 1991 vierde Pater Martien Vos zijn Gouden Priesterfeest. Als blijk van waardering voor het werk dat hij al die jaren voor de mensen in India deed, werd in zijn geboorteplaats Schaijk geld ingezameld. Tiny Vos, een neef van Pater Martien Vos, nam de taak op zich om naar India te reizen om persoonlijk het cadeau te overhandigen. Onder de indruk van de armoede en het prachtige werk van zijn oom, keerde Tiny Vos vol verhalen terug in Schaijk. Zijn ervaringen vormden de basis van een structurele ondersteuning van de mensen in het bisdom Raigarh. In 1995 werd ‘Stichting Pater Vos India’ in het leven geroepen.

Pater Vos op bezoek in Schaijk in 1963

Open avond in zaal Nieuw Schaijk op 22 augustus 2011,

met als speciale gast ui India, Pater Sudhir Bara.

18 MEI 2021       Dear Fr Sudhir ,
Congratulations on the 25th anniversary of your ordination and
priesthood on behalf of all the members of the board and
advisory board of stichting pater vos india and all the donors